close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

קונה רכבים לפירוק – מתי נדע שהגיע הזמן למכור את הרכב לפירוק?

מערכת שורשט אייר, תשפג30/04/2023

אז מה עושים עם רכב שרוצים למכור לפירוק, וכיצד מוודאים שהברזל, שהינו המשאב החשוב בסיפור שלנו, אינו מתבזבז?

תגיות:
צילום: freepik

פירוק רכבים מתבצע ורלוונטי כאשר רכב אינו כשיר עוד לנסיעה. זה יכול להיות רכב ישן שכבר אינו פועל כראוי והגיע השעה להורידו מהכביש או רכב שעבר תאונה וחלקים ממנו נפגעו. אז מה עושים עם הרכב שקונים, וכיצד מוודאים שהברזל, שהינו המשאב החשוב בסיפור שלנו, אינו מתבזבז?

חברות שקונות רכבים לפירוק יגיעו ראשית לבית הלקוח או לנקודה בה נמצא הרכב, יבחנו ויבדקו אותו ויבינו אם אכן כדאי למכור את הרכב לפירוק. בהמשך הרכב ייגרר מבית הלקוח או מהמיקום הרלוונטי ויגיע משם למגרש מתאים בו עוסקים בפירוק מכוניות.

צילום: freepik
במגרשים אלה אנשי המקצוע עורכים סקירה מקיפה לרכב, ומבדילים בין חלקיו השונים.

ההבדלה בין חלקי הרכב השונים משמעותה חלוקתם לרכיבים וחלקים שעוד עובדים וניתן להשתמש בהם כחלקי חילוף לדגמי רכב דומים, אל מול הוצאת כלל הרכיבים שאינם מתאימים לשימוש חוזר, ומחזורם.

מכירת רכב נוסע לפירוק
במקרים מסוימים הרכב שברשות הלקוח עוד נוסע, אך עם זאת הוא כבר ישן ורואה מוסך פעמים רבות בשנה, ובמקביל הוא צורך הרבה דלק ביחס לצריכה של מכוניות חדישות יותר, וביחס הכולל עולה הרבה כסף – ייתכן והגיע הזמן למכור את הרכב לפירוק, ולקנות במקומו, אם יש צורך, רכב חדש שיהיה חסכוני וחדשני יותר.

החזקת רכב שאינו נוסע בחנייה גם היא עולה כסף: ביטוחים, טיפולים ובאופן כללי החזקת רכב הינה עניין לא זול, ולכן מומלץ לחשוב טוב אם החזקת הרכב בחנייה ללא תזוזה משתלמת לכם. על מנת להבין אם כדאי לשלוח את הרכב לפירוק, ניתן ליצור קשר עם החברה או המגרש לפירוק הרכבים, ובמקרים רבים הוא יבצע את הבדיקה בעבור הלקוח. המחיר שיתקבל משתנה מרכב לרכב בהתאם לדגם, לשנה ולמצב הרכב.

קונה רכבים לפירוק עבור מחזור רכיבים פסולים
בעל מגרש פירוק רכבים מקצועי ייקח את חלקי הרכב שאינם מתאימים עוד לשימוש וידאג למחזר את המתכת, הברזל והחלקים היקרים מהם עשוי הרכב, ולדאוג שייעשה בהם שימוש חוזר ושלא יזרקו לאשפה לחינם. כך, ניתן להפיק זכוכית מחודשת משמשות הרכב, להפיק ברזל לשימוש מחודש מחלקי השלדה השונים או אף שימוש בצמיגים לשימושים שונים, ביניהם יצירת משטחים לגני משחקים.

תעשיית הרכב מייצרת בכל שנה כמות גדולה מאוד של פסולת מתכתית מסוגים שונים, ובשנים האחרונות כאשר כל נושא איכות הסביבה עולה למודעות, כך עולה למודעות גם נושא מחזור החומרים היקרים מהם עשוי רכב, במטרה לצמצם פסולת ולהגביר סביבתיות. לכן, פירוק רכב הינו פיתרון ירוק, כל עוד מבצעים את שלב בצורה הנכונה ביותר.

לסיכום, פירוק רכב הינו לפעמים הפתרון הטוב והמשתלם ביותר עבור כל הצדדים – הלקוח, מגרש או חברת פירוק הרכבים ולבסוף מדובר בתרומה לא מועטה לסביבה.

הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה